Onze visie

Wij zijn De Trieme

De Trieme beleef je! Dat is waar wij voor staan.

In de planeet staat onze overtuiging: ‘Samen ontdek je
meer.’ We geloven dat geluk in zowel de grote als de
kleine momenten zit. In de vooruitgang die we samen
maken.

In de kern van het kompas staat onze belofte, het
gevoel dat we oproepen bij iedereen die met De Trieme
in aanraking komt: ‘Beleef je’. Hier ervaar je de mogelijkheden om te ontdekken, te spelen en samen te leren.

Rondom het kompas staan vier waarden. Deze
beschrijven samen de mentaliteit en stijl van De Trieme.
Het geeft richting aan hoe we de dingen doen bij De
Trieme.

Onze waarden

Levendig

De Trieme is dé school waar je het beleeft. Elke ervaring in het leven helpt je groeien. Want belevenissen geven je de mooiste lessen in het leven. Met thematisch onderwijs, inspireren we onze leerlingen en stimuleren we hun authentieke zelf en groei. We zijn origineel en creatief in onze communicatie en in ons aanbod. In de school heerst een levendige sfeer.

Dichtbij

Dichtbij is de waarde waar wij als school om (h)erkend willen worden. We hebben een open blik naar de wereld en tegelijkertijd blijven we altijd dichtbij. Ook bij onszelf. We zijn betrokken bij onze leerlingen, ouders, collega’s en de omgeving. Dit doen we door ons in te leven in de ander, de vraag achter de vraag te ontdekken en de eerste stap te zetten. We werken graag samen. Niet alleen omdat dit leuker is, maar ook omdat je samen verder komt.

Ondernemend

Ondernemend is de waarde waar we als school nog meer in willen groeien en uitblinken. We gaan samen op ontdekking, want dan beleef je meer. We zijn avontuurlijk en dat merk je in onze lessen en door onze prikkelende communicatie. We tonen het lef om buiten onze comfortzone te treden. Vooruitgang begint met een eerste stap. We zijn dan ook niet behoudend, maar écht daadkrachtig.

Geluk

Wat je talent of droom ook is, bij De Trieme geloven we dat iedereen recht heeft op gelijke kansen. Met een bevlogen team van leerkrachten helpen we onze leerlingen hun vertrouwen te vergroten. Niet alleen in hunzelf, maar ook in de ander en de wereld. Dit doen we door onze optimistische kijk, positieve houding en enthousiaste communicatie. Geluk zit in de kleine momenten. In de vooruitgang die we samen maken. We gaan dan ook verder dan een tevreden gevoel, we streven naar oprecht geluk.